Business Intelligence in Marketing

Business Intelligence in Marketing 

Marketing Intelligence & Data Science

Data science is een multidisciplinaire mengsel van data inference, algorithme ontwikkeling en technologiën om analytisch complexe gegevensstructuren te doorgronden. Bij data science gaat het om het opduiken van in de gegevens verborgen inzichten. Het effectief uitpakken van de waarde hierin is een van de uitdagingen in data science. Dit eBook is een verzameling van blogs door Gerrit Versteeg geschreven over data science vanuit het perspectief van managers. Het biedt houvast aan managers die willen begrijpen hoe data science in hun omgeving kan worden gebruikt. 

 Vraag hier het e-book aan

 

HubSpot BI

HubSpot BI geeft je meer inzicht in data dan de standaard rapportages van HubSpot. We ontsluiten gegevens uit HubSpot en plaatsen deze in een self-service omgeving. Binnen deze omgeving zijn template-rapportages/dashboards aanwezig en kunnen HubSpot-gebruikers op een intuïtieve en gebruikersvriendelijke wijze “eigen” rapportages en dashboards samenstellen.

 

Bekijk onze diensten

Business Intelligence is het verzamelen en analyseren van complexe data. Dit doe je met behulp van Business Intelligence tools. FourPoints helpt jou om deze Business Intelligence tools te integreren in je organisatie en om je marketinginspanningen af te stemmen op de informatie die uit deze tools komt. FourPoints Business Intelligence is dé specialist als het gaat om het ontwerpen en implementeren van een effectieve Marketing Business Intelligence strategie. 

Dankzij onze Marketing Business Intelligence oplossingen 

  • Ken je jouw klanten beter en heb je een helder beeld van hun behoeften;
  • Zijn de uitingen op je website en social media beter afgestemd op deze behoeftes;
  • Verbeter je het rendement van je marketingbudget;
  • Kan jij producten of diensten ontwikkelen die exact voldoen aan de klantwens

Marketing Business Intelligence door FourPoints 

FourPoints bestaat uit een team van veertig doorgewinterde Business Intelligence specialisten. Al 25 jaar ontwikkelen en implementeren we voor onze klanten effectieve Business Intelligence oplossingen om hun marketing efficiënter en doelgerichter te maken. Dit is mogelijk door ‘simpelweg’ door meer te doen met data. We blijven onszelf elke dag uitdagen door kritische vragen te stellen aan onszelf én aan onze opdrachtgevers. Op die manier leren we de organisatie en de medewerkers binnen deze organisatie goed kennen. Daar draaien de marketing Business Intelligence projecten van FourPoints om: het menselijke aspect. Doordat we de mensen binnen jouw organisatie goed kennen, is FourPoints in staat om een marketing Business Intelligence oplossing te ontwerpen die als een maatpak past bij je bedrijf.

 

Het doel van Business Intelligence in marketing 

Het doel van marketing Business Intelligence oplossingen is om producten, diensten en acties te ontwikkelen die zo goed mogelijk aansluiten bij de behoefte van je doelgroep. Door gebruik te maken van marketingdata uit verschillende bronnen kan je:

  • De ontwikkeling van producten en diensten beter afstemmen op de wensen van klanten;
  • Voorspellen welke producten voor (website)bezoekers interessant zijn gezien de aankoophistorie;
  • Inschatten wat de ‘next best action’ is om potentiële klanten te vertalen naar betalende klanten.

Daarnaast meet je dankzij het gebruik van Business Intelligence oplossing beter wat de opbrengsten zijn van de verschillende marketingcampagnes. Hierdoor ontdek je bijvoorbeeld wat het effect is van een verbeterde brand awareness op de afname van een bepaald product. Maar bijvoorbeeld ook wat het overall resultaat is van jouw multi- of omnichannel marketing strategie. Zo weet jij beter welke marketingacties de meeste sales opleveren en haal je het maximale uit het marketingbudget.

Wil je het rendement van je marketingbudget verbeteren met behulp van Business Intelligence? Maak dan hier een afspraak  met de Marketing Business Intelligence specialisten van FourPoints.

 

Verschillende vormen van data voor Marketing Business Intelligence 

Tegenwoordig is er steeds meer data beschikbaar om een marketingstrategie op te baseren. FourPoints helpt je om gebruik te maken van drie verschillende soorten data die jij kunt gebruiken voor het ontwikkelen en implementeren van je marketingstrategie:

  1. Marketingdata over het gedrag binnen je eigen kanalen. Dit omvat data over de wijze waarop bezoekers jouw interactieve marketingkanalen gebruiken. Denk bijvoorbeeld aan bezochte pagina’s op je website, ingevoerde zoekwoorden en geklikte banners. Dit soort data geeft je meer informatie over waar mensen online naar zoeken en hoe zij zich over je website bewegen.
  2. Marketingdata over gedrag in publieke kanalen. Denk hierbij aan data zoals kliks, likes en reacties op social mediaberichten. Steeds meer organisaties hebben inmiddels aparte afdelingen voor het monitoren van deze sociale media kanalen en het adequaat reageren op berichten. Deze data kan waardevolle informatie opleveren met betrekking tot de naamsbekendheid en uitingen omtrent je merk.
  3. Marketingdata over het gebruik van producten. Dankzij het “Internet of Things” kan je door middel van sensoren data verkrijgen over het gebruik van je producten. Dit soort data helpt jou om producten te verbeteren waardoor ze beter aansluiten bij de manier waarop klanten je producten gebruiken.

De marketing Business Intelligence specialisten van FourPoints zijn als geen ander in staat om deze drie databronnen perfect te implementeren en jou te voorzien van waardevolle marketingdata. Weten hoe? Plan dan een kennismaking met ons in 

Marketing Business Intelligence specialisten 

Marketing gebaseerd op slimme Business Intelligence oplossingen geeft jou de kans om je voorsprong ten opzichte van concurrenten te vergroten en te excelleren binnen jouw branche. Je haalt een betere ROI uit het marketingbudget en je ontwikkelt producten en diensten die beter aansluiten bij klantwensen.

Durf jij het aan om samen met ons deze stap te zetten? Plan dan een kennismaking met ons in. We bespreken je specifieke wensen en we laten direct zien hoe marketing gebaseerd op Business Intelligence je organisatie laat groeien.

Klant quote

“The collaboration with FourPoints was excellent. Due to their expertise, we could move on very fast.”
Lees meer
Events van FourPoints

Events

Onze keuze,
onze aanraders
Bekijk events