Marketing intelligence & big data
Dat Big Data geen Buzzword meer is blijkt wel uit het onderzoek door NewVantage Partners (NVP) onder senior Fortune 1000 business and technology decision-makers. Uit dit onderzoek blijkt dat 62,5% van de bedrijven melden dat ze nu ten minste één Big Data omgeving in productie hebben. Dit is bijna het dubbele van de 31,4% in 2013.
- Het percentage bedrijven dat verwacht meer dan $50 MM in Big Data te zullen investeren is vervijfvoudigd van 5,4% (2014) naar 26,8%.
- Geplande investeringen zullen naar verwachting flink stijgen. 69,6% van alle bedrijven zien Big Data als zeer belangrijk of cruciaal voor het bedrijfssucces.
De gehele cultuur van marketing en business hebben wij zien verschuiven bij het meer digitaal worden van onze samenleving. Traditionele zienswijzen worden vervangen door gegevens-ondersteunde strategieën en campagnes gericht op meting en resultaat. Wat kan de groei van Big Data en de opkomst van Market Intelligence als een hulpmiddel betekenen voor jouw bedrijf? Op deze vraag zal in dit eBook antwoord worden gegeven.
Dit eBook is een verzameling van blogs geschreven door Gerrit Versteeg met het thema: “Marketing Intelligence & Big Data”.